Zoe Williams, still from Drench , 2012.

Exhibition flyer

Zoe Williams, Platter I , 2012.

Owen Piper, Lovers and Lighters , 2012.

Wall based piece/Oeuvre murale : Zoe Williams, Fucking and Fruit Loops , 2012.
Paintings/Peintures : Nuggets , 2012 and Last season was so disappointing , 2011.

James Clarkson, Birds (motif) and Pogany, Muse (motif) , 2012.

Zoe Williams, Comma Lick , 2011.
EASY LIVING
29.09-10.11.2012
at Less Is More Projects

Laura Aldridge
James Clarkson
Nick Evans
Mick Peter
Owen Piper
Zoe Williams

Paintings/peintures : Owen Piper, Combs and Pick Painting , 2012.
Wall paper/papier peint : Nick Evans, Man, Woman and Child (Lilac/yellow) , 2012.

Zoe Williams, Tableaux IV , 2011.

Wall paper/papier peint : Nick Evans, Man, Woman and Child (Lilac/yellow) , 2012.
Paintings/peintures : Owen Piper, Combs and Pick Painting , 2012.

Mick Peter, Not Mary , 2011.
Courtesy : Galerie Crevecoeur

Exhibition View

Exhibition view / Vue d'exposition

Laura Aldridge, Hand Extended (VIII) and Untitled , 2011.
Courtesy : Kendall Koppe Gallery and the artist
Le 'lifestyle' d'une œuvre est souvent difficile à prévoir. Il peut être exacerbé ou effacé, changeant au gré des éclairages et des présentations. Pour Easy Living, les œuvres posent leurs valises chez Less Is More Projects. Elles s'installent donc, bien décidées à dormir dans le salon et à tester les limites de ce avec quoi l'on peut vivre au quotidien. Tenaces, décoratives, volumineuses, les pièces ne se feront pas discrètes. Nous avons toujours considéré Less is More Projects comme un lieu d'habitation avant tout; et si cet endroit est encore atypique dans le paysage local, chacun des artistes d'Easy Living a déjà participé à l'une des nombreuses expositions organisées dans un appartement de l'autre coté de la manche.

Cette exposition, pensée comme un portrait des propriétaires, est une intrusion dans l'espace domestique qui se joue de l'aspect hautement décoratif de certaines pièces reflétant un intérêt pour le voyage et surtout l'art sous toutes ses formes. Easy Living s'accommode du mobilier et des murs, les habillant de plusieurs strates d'œuvres. Ainsi, le papier-peint graphique de Nick Evans et la frise d'inspiration Pompei/Versace de Zoe Williams composent un paysage idéal à l'épanouissement des pièces qui les recouvrent. Les peintures décomplexées d'Owen Piper comme le chat domestiqué de Laura Aldridge y trouvent naturellement leur place. Les référence explicites à l'Art Moderne de James Clarkson entrent en résonance avec la sculpture bétonnée de Mick Peter trônant au milieu du salon forçant les habitants à modifier quelque peu leurs habitudes.

Il ne reste plus qu'à savoir comment se déroulera la cohabitation avec les nouvelles locataires de ce lieu à mi chemin entre la galerie et l'appartement du collectionneur dans lequel se côtoient et se mélangent les objets ethnologiques et les œuvres contemporaines.

The lifestyle of an artwork is often unpredictable. It can be exuberant or modest, changing according to moods, different lighting and modes of displays. For Easy Living, the artworks lay down their hats and set up home at Less Is More Projects. They settle in, deciding to sleep in the living room testing the limits of what we can endure in everyday life. Tenacious, decorative and voluminous, these pieces won’t stay discreet or apart. We have always considered less is More Projects as a living space before all else, if this space is still atypical in the Parisian, artistic landscape. All the artists in Easy Living have already taken part in numerous flat exhibitions on the other side of the Channel.

This exhibition; thought up as a portrait of the landlords; is an intrusion into the domestic space which plays with the highly decorative aspect of the initial fixtures and fittings, various collections and possessions. Easy Living accommodates itself on the walls and furniture, covering them with multiple layers of artworks. Nick Evans's geometric wallpaper and the Versace/Pompei inspired hand screen printed frieze by Zoe Williams, compose an ideal landscape for the the other pieces covering them. Owen Piper's playful paintings, a domesticated cat by Laura Aldridge both naturally found their spots. The explicit reference to Modern Art by James Clarckson echoes Mick Peter concrete sculpture erected in the middle of the living room forcing the inhabitants to change their habits.

All that remains to ask is how the relationships and negotiations between the two occupants and their new “ flat mates” will pan out in this half gallery, half collector’s apartment space.

Exhibition View