Alejandro AlMANZA PEREDA
Kathryn ANDREWS
Hany ARMANIOUS
Davide BALLIANO
Guillaume BIJL
Bill BOLLINGER
Christoph BÜCHEL
Lizzi BOUGATSOS
Barbara BREITENFELLNER
Nina CANELL
Nina CHILDRESS
Anne COLLIER
Susan COLLIS
Heather COOK
Sean DACK
Michael DEAN
Emilie DING
Ayse ERKMEN
Roe ETHRIDGE
Angus FAIRHURST
Peter FRIEDL
Ximena GARRIDO-LECCA
Francesco GENNARI
Noa GINIGER
Steven GONTARSKI
Martijn HENDRIKS
Kent HENRICKSEN
Julian HOEBER
Nathan HYLDEN
Bruno JAKOB
Philippe JARRIGEON
Jacob KASSAY
Ian KIAER
Josh KOLBO
Roland KOLLNITZ
Andrei KOSHMIEDER
Laurent KROPF
Andrew KUO
Elad LASSRY
Crisina Lei RODRIGUEZ
Klara LIDEN
David LIESKE
Trevor LLYOD
Justin LOWE
David MALEK
Taylor MCKIMENS
Ryan MCLAUGHLIN
John MILLER
Stefan MULLER
Martin OPPEL
Laura OWENS
Paul OWENS
Stephen PRINA
Chloé QUENUM
Amanda ROSS-HO
Vittorio SANTORO
Shirana SHAHBAZI
Steven SHEARER
Lewis STEIN
Beat STREULI
Cheyney THOMPSON
Remco TORENBOSCH
Niele TORONI
Frances TROMBLY
Ned VENA
Klaus WINICHNER
Jordan WOLFSON
Bobbi WOODS
NO COLOR
IN YOUR CHEEKS
UNLESS THE WIND
LASHES YOUR FACE
By Timothée Chaillou
02.11.11 - 30.11.11
" Tout est affaire de décor,
changer de lit, changer de corps ."
Louis Aragon
Un display de trois images d’œuvres
associées. Une conversation à trois.
Un « feature display » à l’allure d’un
bandit manchot permettant au visiteur
de construire sa propre exposition à
partir d’une collection temporaire. Un
agencement pour faire de son voisin
– image ou forme – un correspondant
dont le langage se nourrit du nôtre.
Des photographies d’œuvres pour
s’éloigner de la réalité de l’œuvre
elle-même ; pour la distance et les
choix qu’induisent de telles images.
Pour la perte et l’engagement.
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« It’s all a matter of decor,
Change beds change bodies »
Louis Aragon
A display of three associated images
of artworks. A three-way conversation.
A "feature display" which looks like a
one-armed bandit is allowing the visitor
to build his own show from a temporary
collection. An arrangement to make of
its neighbor - image or form - a
correspondent whose language feeds
from ours. Photographs of works to get
away from the reality of the work itself,
for the distance and the choices that
follow from such images. For loss
and commitment.