Amélie Deschamps, Andrea Grover, Adrien Guillet, Lucy McEachan, Francis McKee, Lucie Orbie, Mathew Parkin, Mick Peter, Owen Piper, Josué Rauscher, David Sherry, Emilie Villez.
The Sunday Curator curates over the shoulder, because he likes objects, because he wants to see them and especially show them. It is when she/he frees themself from constraints and from models, that they produce the most exciting stories in the form and often the content. She/he is sure of them and conscious of his freedom.

These domestic arrangements on fireplaces, consoles and other cabinets spread out mostly in places difficult to fit out, often abandoned. The Sunday curator is a sharp edge designer, an obsessive collector, a perfectionist amateur of objects, who develops a self-taught practice.

‘The Sunday Curator’ suggests seeing these arrangements as micro-exhibitions and tries to satisfy our inevitable need to see art everywhere.
Le curator du dimanche curate par dessus la jambe, parce qu'il aime les objets, parce qu'il a envie de les voir et surtout de les montrer. C'est lorsqu'il s'affranchit des contraintes et des modèles, qu'il produit les histoires les plus excitantes dans la forme et souvent le fond. Il est sûr de lui et conscient de sa liberté.

Ces arrangements domestiques sur des cheminées, consoles et autres cabinets s’étalent le plus souvent dans des endroits difficiles à aménager, souvent délaissés. Le curator du dimanche est un designer d’intérieur pointu, un collectionneur maniaque, un amateur d’objets perfectionniste qui développe une pratique autodidacte.

“The Sunday Curator” propose de voir ces arrangements comme des micro-expositions et tente de satisfaire notre besoin inéluctable de voir l’art partout.

Internet Found Image

Internet Found Image

© Adrien Guillet

© Mathew Parkin

© Amélie Deschamps

© Owen Piper

© Josué Rauscher

© Mick Peter

Internet Found Image

© David Sherry

© IOP

© Emilie Villez

© Lucy McEachan
THE SUNDAY CURATOR (Part I)
by It's Our Playground
05.05.12

© Lucie Orbie

© Francis McKee

© Andrea Grover